Фізична культура
(затверджено
Наказом МОН України №1222 від 21.08.13р.)
Об'єктами оцінювання
навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури можуть бути:
1. Виконання
навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).
2. Техніка виконання
учнями фізичних вправ.
3. Засвоєння
теоретико-методичних знань.
4. Виконання
навчальних завдань під час проведення уроку.
Для оцінювання
розвитку фізичних якостей використовуються орієнтовні навчальні нормативи
передбачені навчальною програмою та нормативи запропоновані програмами кожного
варіативного модуля по роках вивчення. Порядок складання нормативів визначає
вчитель відповідно до календарно-тематичного планування.
При складанні
навчального нормативу за його показником визначають рівень досягнень (низький,
середній, достатній, високий), а потім з урахуванням динаміки особистого
результату виставляють оцінку в балах.
Оцінюючи навчальні
досягнення учнів з фізичної підготовленості, потрібно дотримуватися таких
вимог:
1. Навчальні
нормативи складають учні основної медичної групи, які на момент прийняття
нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров'я.
2. Кожній заліковій
вправі передує спеціальна фізична підготовка (не менше як на двох заняттях).
3. Перед складанням
нормативу вчитель проводить розминку, а після - відновлювальні вправи.
4. Учні мають
можливість перескласти норматив на визначеному вчителем занятті.
5. Учитель
зобов'язаний забезпечити безумовне дотримання правил і виконання вимог щодо
безпеки під час здачі нормативів.
У період з 01.09 до
01.10 кожного навчального року з метою адаптації учнів до навантажень на уроках
фізичної культури прийом навчальних нормативів не здійснюють.
Невиконання
нормативів з причин, незалежних від учня: непропорційний фізичний розвиток,
пропуски занять з поважних причин, тимчасове перебування в підготовчій групі не
є підставою для зниження підсумкової оцінки успішності.
Оцінювання техніки
виконання фізичних вправ, рівня засвоєння теоретико-методичних знань, виконання
навчальних завдань під час уроку може здійснюватися як комплексно так і
роздільно.
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
|
Початковий |
1 |
Учні можуть розпізнавати деякі об'єкти вивчення та називають їх (на побутовому рівні) |
2 |
Учні описують незначну частину навчального матеріалу; частково розпізнають інвентар та обладнання для проведення занять |
|
3 |
Учні мають фрагментарні уявлення з предмета вивчення; з допомогою вчителя виконують елементарні фізичні вправи; використовують за призначенням навчальний інвентар та обладнання |
|
Середній |
4 |
Учні знають окремі відомості, що стосуються фізичних вправ; виконують елементарні технічні елементи вправ за зразком |
5 |
Учні відтворюють навчальний матеріал, необхідний для виконання фізичних вправ, з допомогою вчителя; виконують більшість технічних елементів вправ з недоліками |
|
6 |
Учні самостійно відтворюють значну частину навчального матеріалу, необхідного для виконання фізичних вправ; виконують більшість запропонованих вправ |
|
Достатній |
7 |
Учні самостійно і логічно відтворюють фактичний і теоретичний матеріал, необхідний для виконання практичних завдань; частково контролюють власні навчальні дії; вправи виконують з окремими незначними відхиленнями в техніці за показниками кінематичних, динамічних або ритмічних характеристик (недосконала міжм'язева координація, недостатня злитність виконання, незначна скутість рухів тощо); в основному виконують навчальні завдання під час уроку |
8 |
Учні виявляють розуміння навчального матеріалу, наводять приклади, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежності між фізичними вправами та їх впливом на організм; використовують набуті знання і уміння в стандартних ситуаціях; вправи виконують відповідно до вимог кінематичних, динамічних та ритмічних характеристик техніки (вільно, легко, невимушено) у стандартних сприятливих умовах їх виконання; виконує більшість навчальних завдань під час уроку |
|
9 |
Учні володіють навчальним матеріалом і реалізовують свої знання та вміння в практичній діяльності; можуть аналізувати і систематизувати інформацію щодо впливу фізичних вправ на організм; вправи виконують відповідно до вимог кінематичних, динамічних та ритмічних характеристик техніки (вільно, легко, невимушено) у прогнозовано варіативних умовах; виконують всі навчальні завдання під час уроку |
|
Високий |
10 |
Учні володіють глибокими знаннями та уміннями і застосовують їх у нестандартних ситуаціях; беруть активну участь в розробленні та застосуванні комплексів вправ, спрямованих на розвиток фізичних якостей; вправи виконують відповідно до вимог кінематичних, динамічних та ритмічних характеристик техніки (вільно, легко, невимушено) у непрогнозовано варіативних умовах; старанно виконують всі навчальні завдання під час уроку |
11 |
Учні володіють гнучкими знаннями і навичками в межах вимог навчальної програми, аргументовано використовують їх у нестандартних ситуаціях; самостійно розробляють комплекси вправ, спрямованих на розвиток фізичних якостей; вправи виконують ефективно на фоні втоми; при виконанні навчальних завдань проявляють позитивні лідерські якості |
|
12 |
Учні мають системні знання та навички з предмета, свідомо використовують їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно розробляють комплекси вправ, спрямованих на розвиток фізичних якостей та забезпечують їх якісне виконання; вправи виконують ефективно у змагальних умовах; можуть регулювати процес виконання навчальних завдань відповідно до індивідуальних потреб організму |
Оцінювання
навчальних досягнень учнів, віднесених до підготовчої групи, здійснюється на
загальних підставах без складання навчальних нормативів.
При оцінюванні
навчальних досягнень з фізичної культури також враховуються: особисті
досягнення школярів протягом навчального року; активне ставлення до занять
фізичними вправами; активна участь в організації і проведенні
фізкультурно-художніх і спортивних заходів. На основі зазначених показників
учителі можуть застосовувати різноманітні системи нарахування заохочувальних
балів.
3. Додатки 1-6 до Інструкції про організацію проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України .
Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів
з
предмету «Захист України»
(затверджено Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
1.
Види оцінювання.
Основними видами оцінювання є: поточне; тематичне; підсумкове за семестр,
перший і другий рік навчання та навчально-польові заняття (збори).
Поточне
оцінювання здійснюється на всіх етапах навчальної діяльності у формах:
опитування учнів на предмет засвоєння навчального матеріалу; тестового
контролю; виконання учнями нормативних прийомів і вправ, письмових робіт;
створення навчальних комп'ютерних (та іншого виду) моделей бойових дій і
надзвичайних ситуацій, навчальних макетів (мішеней). Необхідність поточного
оцінювання визначає викладач.
Тематичне оцінювання є обов'язковим для кожного розділу, оскільки основною
структурною одиницею предмета є тема. Оцінка за тему виставляється шляхом
узагальнення поточних оцінок за тему з урахуванням оцінок за виконання
нормативних прийомів і вправ, письмових робіт, за створені навчальні моделі
(макети).
2.
Індивідуальна оцінка.
Рівень компетентності |
Бали |
Критерії оцінювання якості
знань, умінь і навичок учнів |
1 |
2 |
3 |
1 |
Учень
(учениця) може розрізняти об'єкт вивчення і відтворити деякі його елементи.
Володіє навчальним матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і
відтворення окремих фактів, елементів, об'єктів, що відтворюються учнем
окремими словами чи реченнями з постійною допомогою викладача, виконує лише
фрагменти практичних завдань |
|
2 |
Учень
(учениця) фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має
поверхові уявлення про об'єкт вивчення, виявляє здатність викласти думку на
елементарному рівні, має елементарні навички, практичні завдання виконує лише
з допомогою викладача |
|
3 |
Учень
(учениця) відтворює менше половини навчального матеріалу, за допомогою
викладача виконує елементарні завдання, розрізняє елементи техніки виконання
нормативних вимог і здатний виконати незначну їх частину |
|
II. Середній рівень |
4 |
Учень
(учениця) знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворювати
його не в повному обсязі відповідно до тексту підручника або пояснення
викладача |
5 |
Учень
(учениця) розуміє основний навчальний матеріал, здатний дати визначення
понять, але допускає помилки. За допомогою викладача може логічно
відтворювати значну його частину |
|
6 |
Учень
(учениця) виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу,
відповіді його правильні, він може відтворити значну частину теоретичного
матеріалу, за допомогою викладача може його аналізувати, порівнювати та
робити висновки |
|
III. Достатній рівень |
7 |
Учень
(учениця) виявляє знання і розуміння переважної більшості навчального
матеріалу, здатний застосовувати його на рівні стандартних вимог, частково
контролювати власні навчальні дії |
8 |
Знання учня
(учениці) достатньо повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у
стандартних ситуаціях, вміє аналізувати, робити висновки. Самостійно
застосовує теоретичні знання для виконання практичних завдань. |
|
9 |
Учень
(учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, вміє узагальнювати інформацію,
застосовує її на практиці |
|
IV. Високий рівень |
10 |
Учень
(учениця) володіє глибокими, міцними знаннями, здатний використовувати їх у
нестандартних ситуаціях. Виявляє творчі здібності, самостійно визначає окремі
цілі власної пізнавальної діяльності, знаходить джерела інформації та
самостійно використовує їх при вирішенні поставлених завдань. |
11 |
Учень
(учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета, вільно висловлює власні
думки, визначає програму особистої пізнавальної діяльності без допомоги вчителя
знаходить джерела інформації і використовує одержані відомості відповідно до
мети та завдань власної пізнавальної діяльності. |
|
12 |
Учень
(учениця) має системні знання, виявляє здатність приймати творчі рішення,
самостійно розвиває власні обдарування і нахили, вміє самостійно здобувати
знання, рівень умінь і навичок дає змогу виконувати нормативи на бездоганному
рівні |
Немає коментарів:
Дописати коментар